14 Aralık 2011 Çarşamba

Keanu Reeves Metroya Binerse...

Keanu Reeves metroda
Ünlü yıldız Keanu Reeves metroya binmiş, üstelik bir bayana yer vermiş. Bu bizde olmaz. Niye olup olmayacağı tartışmaları basında süreduruyor. Sanki bizde bir bu olmuyormuş gibi... Güney Şili'de hayatı öğrenmeye giden Prens William da tuvalet temizlemişti. Biz başka bir kültürden geliyoruz, bunlar bizde kolay kolay görülmez. Bizde el, sıcak sudan soğuk suya değmeyecek.


Halid Ziya Uşaklıgil, Sultan Mehmet Reşad'ın kızıyla evlenen Enver Paşa ile dalga geçermiş: "Onu da çocukluğunda, benim oğlum paşa olacak, benim oğlum sultan olacak diye büyütmüşler" ... Aradan geçti 100 yıl, buralarda çocuklar farklı mı büyüyor? Bizim çocuklarımız hala sultan, hala paşa. Eskiden bunlar, daha ziyade aile içinde konuşulurken; uzun yıllardır, çevrenizde, herkesin ortasında övünürken gocunan kaç kişi tanıyorsunuz?


Dünyaca ünlü bir Hollywood yıldızı, Hugh Grant, gazetelerde okumuşsunuzdur belki, bu yıl Mart ayında bir gün nefes darlığı yaşıyor. Meşgul etmemek için ambulansı aramıyor, hastaneye gidince de kendisine sıra gelmesi için 4 saat kuyrukta bekliyor. Bırakın Türkiye için uçuk paralar kazanan ünlü oyuncularımızı, hangi orta halli vatandaşımız bu kadar duyarlı, bu kadar birbirine saygılı? Ya da şöyle anlatayım, bizde şöylesi normaldir: İnşaat sektörünün ünlü ismi Ali Ağaoğlu, Doğuş Otomotiv’in Türkiye’ye 5.1 milyon TL fiyatla sipariş üzerine getirdiği 1001 beygirlik Bugatti Veyron’u kızdığı için almadığını belirterek, “Aracı test edecektim. Gittim bakmaya, ki ben bakmaya gidince muhakkak alırım, araç yok ortada. Başka biri almış teste ve randevu saatine getirmemiş. Ben de sinirlendim ve vazgeçtim” dedi. 


Prens William Şili'de tuvalet temizliyor
Banu Alkan, katıldığı bir programda, çok akıllı olduğu için çok para kazandığını ve en iyi şekilde yaşadığını söylemişti. Asgari ücreti kendisine hatırlatan bir vatandaşa da "sen de akıllı olsaydın sen de benim gibi yaşasaydın" tarzında bir yanıt vermişti. Burada olayın irdelenmesi, haklılık-haksızlık veya bahsettiğim kişinin nasıl biri olduğu bir yana, sürekli ekran önündeki kişilerin halktan bu kadar kopuk olabilmesi, bu kadar pervasızca konuşabilmesi bile başlı başına tuhaf değil mi sizce de?


Elbette bunların çoğu, çok uç örnekler. Ne tüm yabancı ünlüler harika, ne bizim ünlülerin tamamı feci. Ama 10 dakika düşündüğümde aklıma gelen bir kaç örnek, genelleme yapmamı engelleyemiyor :)

Hiç yorum yok: