11 Nisan 2012 Çarşamba

Ankara'da Ne Yesek? AOÇ / Kokoreç

Uzun zamandır yemek kategorisinde yazdığım yazılarımı aksatmıştım. Aslında gittiğim her yerde yazabilmek için bol bol fotoğraf çektim hep. Şimdi de 3-4 ay önce gittiğimiz Atatürk Orman Çiftliğinde, yediğimiz kokoreç için fikirlerimi paylaşacağım.

Çiftlikte kokoreç
Ankara- AOÇ Kokoreç


Çiftlikte yiyebileceğiniz diğer şeyler



"Ankara'da ne yesek?" diye yazdım tüm yazılarımı. Bu kez "Ankara'da yesek mi yemesek mi?" başlığı atabilirdim aslında...
Bir kış akşamıydı, Deniz ve ben, canımız istedi, çiftliğe kokoreç yemeğe gittik.
Uzun uzun nasıl yapıldığını izledik. Yıllardır kokoreçe bayılan biri olarak, bu uzun izleyiş beni kokoreçten soğuttu. Aldığım kokoreçi de yiyemedim, geçmedi boğazımdan.
En azından uzun süre çiftliğe gitmeyi düşünmüyorum. Ta ki, biri bana kokoreçin artık son gördüğüm şekilde yapılmadığını anlatana kadar..

1. Donmuş Kokoreç rulosu, üzeri örtülmemiş bir şekilde mangala doğru getiriliyor. Garson yolun karşısında bir yerden aldı ruloyu, karşıdan karşıya geçmeye çalışıyor. Kokoreç yoğun trafiğin egzoz dumanını güzelce emdi.
2. Mangal ustası, garsonun getirdiği rulonun bir ucu yere değecek şekilde kokoreçi yere dayadı. Az önce bekleyen amcalardan biri oraya tükürmüştü. Eh, belki kokoreç tam o noktaya denk gelmemiştir. Önümdeki genç ucu sivri ayakkabısıyla, sigarasını söndürmüştü, en azından uçuşan küllerden nasibini aldı kokoreç rulosu.

3. Mangal ustası yoğun talep karşısında kokoreçi yeterince pişmeden kesmeye başladı. Kesilen kokorecin rengi hiç hoş görünmüyor.
Bir kısmı hiç pişmemiş, bir kısmı yanmış kokoreç
4. Sıra baharatlarda. Usta dolabı açtı, her baharat için ayrı göz yapılmış ama, eski kokoreç parçaları veya ne idüğü belirsiz bazı malzemeler baharatlara karışmış durumda. 

Kokoreç baharatları
Daha önce aynı mekandan defalarca kokoreç yedim ve hep çok beğendiğimi hatırlıyorum. Bu sefer yapılışını da tadını da beğenmedim...

Nasılsa hijyenik olmayan bir şey yiyorsun, bu saydıklarını neden önemsiyorsun diyenlere;
Dünyanın çoğu ülkesinde -Avrupa dahil- kokoreçe benzer yiyecekler yeniyor. İstenirse, bağırsak çok çok iyi temizlenebilir. Özenle temizlenmesi benim için yeterli, dünyanın en hijyenik yemeklerini yiyeceğim diye bir düşüncem yok ama dünyanın en lezzetli yemeklerini yemek isterim. Egzoz dumanına mağruz bırakılmış, uçuşan sigara küllerinden nasibini almış, tam pişmemiş, baharatına özenilmemiş bir kokoreçten lezzet olarak ne beklersiniz?

Not: İnternette kısa bir arama yaptığımda, bizim kokoreç yediğimiz yerin, AOÇ'de hijyen sertifikasına (ISO 22000) sahip tek restoran olduğunu gördüm... 
Çiftlikten güzel bakan iki göz...
Fiyat: Tam porsiyon kokoreç: 10 TL

Hiç yorum yok: