10 Mart 2012 Cumartesi

Suyun Üzerinde Hayat - PanYee Köyü / Phuket

Phuket'te denize yerleşmiş insanlar gördük.
Denizin üzerinde evler, düğün salonu, okul, basket sahası ve camii bile var.
Panyee köyünde yaşayan insanlar okyanusun ortasında kurdukları hayat için gereken her şeye sahipler.
Tayland'da sürekli yaşanan gel-git burada kanalizasyon görevi görüyor. Sular yokken yerde birikenler sular yükselince gidiyor. 
Burada insanlar suyun üzerine kurduğu iskelelerde yaşıyorlar. Dünya onlar için 2000-2500 kişilik bir denizüstü. Her şeye uzaklar. Kendi medeniyetlerini kurmuşlar. Turiste ne kadar alışıklar bilmiyorum ama, orada yaşayan bir kaç kişi bizimle fotoğraf çektirmek istedi :) 
Turistler genelde James Bond turu satınaldığında öğle yemeği için bu adaya da geliyor. Denizin ortasına kurulmuş dev sal üzerindeki bu köyde, öğlen yemek vakti ulaşıyorsunuz, ezan sesi ile birlikte bir öğle yemeği yiyorsunuz.


PanYee Island - Phuket
PanYee 'den bir görüntü
PanYee
 Kanolar
Öğlen yemeğimiz: Kızarmış tavuk, kızarmış karides ve tavuk yemeği
Sular çekilince PanYee
PanYee'de Okul:
PanYee köyü okulunun basket sahası
PanYee Camii
Evler ve mahalle :)
PanYee düğün sarayı :)
Öğle yemeğinin ardından bot turu yapılıyor. Bu da oldukça eğlenceli bir aktivite.


Hazırladığımda bu yazının videolarını da bloguma ekleyeceğim. İlginizi çekeceğini düşünüyorum, takipte kalın...

4 yorum:

Aybike dedi ki...

Ben en cok bu adayi sevdim sanirim..Suyun uzerinde ne kadar sade bir yasam, tum hayatlarini doganin kontrolune birakmislar..Biz de gerci bu sene hayatimizin kontrolunu Ankara'nin kar yagis duzenine biraktik cok farkli sayilmayiz belki de :)

kisakahvemolas dedi ki...

Beğenmene sevindim, biz de buradan çok etkilenmiştik. Evet teknoloji ne kadar gelişse de doğaya teslimiz bazen...

Adsız dedi ki...

Bende çok etkiledim,özellikle yediğim balık enfesti,balık yanında içecek olarak bira istediğimde çalışan bir bayan tarafından no beer I muslim diyede terslenmiştim :)Sonrasında duyduğum ezan sesi çok çok etkilemişti..

kisakahvemolas dedi ki...

Evet Phuket'te benzer durumlarla biz de karşılaştık, hatta bazı yazılarda buna benzer hatıralarımızı da yazdım :)