30 Haziran 2012 Cumartesi

Seyahat Kitabı Önerilerim

Cartoville serisi Prag kitabım
Yurtdışında bir yerlere gidiyorsunuz. Her şey tamam mı, her yeri araştırdınız mı?
Cartoville serisi kitabımın ilk sayfasındaki şehrin ana hatlarını gösteren Prag haritası. Prag'ı gezilecek 6 semte ayırmış.
Çoğu zaman aklınızda bir kaç eksik kalacaktır. İyi restoranlar, sabah kahvaltı edilecek hoş yerler, enteresan alışveriş noktaları, bir şeyler içebileceğiniz güzel dinlenme mekanları, bazıları için çocukların eğlenebileceği farklı yerler, müzeler, ilginizi çekebilecek her şey...
Kitabın 2. sayfası, şehirle ilgili temel bilgileri veriyor.
İlk zamanlar bulabildiğim kadar kitabı alıp, yolculukta yanımda götürüyordum. Uçakta biraz göz attıktan sonra, seyahat boyunca uzun uzun yazıları okumaya çoğu zaman fırsat bulamadığımı farkettim.


Zaten bloglardan temel araştırmamı yaptığım için, gittiğim yerde seyahat kitabı okumak beni dinlendirmiyor, tam tersine gezmeyi "iş" haline getirdiğimi hissettiriyor. Ben o hissi sevmiyorum, mümkünse seyahatteyken gittiğim ülkenin edebiyatçılarından bir şeyler okumayı tercih ediyorum. O zaman o ülkeye ait edebiyatı daha iyi anlıyorum, şehri de daha çok sevebiliyorum. Nasıl ki Yaşar Kemal bizim topraklarımızdan almış yazılarının ruhunu, Hemingway gençliğini geçirdiği Paris'ten, Milan Kundera kökeni olan Çek'ten...


3. sayfada, 6 gezilecek bölgeden ilki hakkında bilgiler var.
Kısacası, seyahatte benim ihtiyacım olan şey; harita üzerinde işaretlenmiş, kolayca bulabileceğim, kısa ama can alıcı detaylar. Bu yüzden, eğer varsa, gittiğim yere ait Cartoville serisi bir kitap alıyorum. Cartoville'lerde şehir başlıca semtlere ayrılıyor. Her sayfa katlanarak açılıyor ve restoran, cafe, alışveriş, müze, gece klubü gibi detaylar katlı haritaya işaretleniyor. En dışta kalan kısımda ise, mekanlara ait özellikler 2-3 satırla anlatılıyor ve fiyat aralığı veriliyor. Kitap küçük olduğu için de gezerken yanınızda taşımaktan rahatsız olmuyorsunuz.


Cartoville ile gezmenin bir güzel yanı da, eğer bizim gibi, kendi seyahatinizi kendiniz organize ediyorsanız, size bilmediğiniz bir şehri bile semt semt programlayabileceğiniz bir rehber oluşu. Böylece hangi semti gezince hangi yakın restoranda yemek yemenin mantıklı olduğunu bile önceden bileceksiniz.


3. sayfayı açtığınızda, 3. sayfanın ön tarafındaki restoranlar,
müzeler, alışveriş yerleri ve diğer gezilebilecek yerler anlatılıyor.
Cartoville kitaplarının yurtdışı baskıları bir çok şehir için var ama Türkçe olarak yalnızca; Amsterdam, Barcelona, Budapeşte, Floransa, Londra, Moskova, New York, Paris, St Petersburg, Prag, Roma, Venedik ve Viyana için baskılarını bulabildim. Umarım tamamı yakın zamanda Türkçe'ye çevrilir, buradan Dost Kitabevine seslenelim :)


 Bugüne kadar aldığım seyahat kitaplarından, Cartoville dışında çok beğendiğim bir başka kitap, Bülent Demirdurak'ın Paris için yazdığı "Yuvarlak Dünyan'nın Köşeleri" . Yuvarlak Dünyanın Köşeleri, Cartoville'e göre daha uzun ama konu konu ayrılmış her başlık 2-3 sayfayı da aşmayacak şekilde hazırlanmış. Paris'le ilgili iyi ayrıntıları ve güzel restoranları bulabileceğiniz, Paris'i Parisli gibi yaşamanızı sağlayacak, çok başarılı bir kitap..


Umarım bilgiler işinize yarar...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Patent Danışmanı olarak verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.