11 Aralık 2012 Salı

Barcelona'da Kalmıştık...

Kisakahvemolasi@Sagrada Familia
Geçen kışı Phuket yazılarıyla sıcacık geçirmiştim. Bu kışı da, Ağustos ayının aşırı güneşli Barcelona ve İtalya yazılarıyla geçirebilirim. Aslında blogumu yazın takip edenler, Barcelona ve İtalya'dan canlı yazdığım bazı iletilerimi okudular. Ama fazla içerikli yazılar değildi bunlar, genellikle kaldığımız yerlere ait, anlık gönderilerdi. O zamanlar blogumu yazısız bırakmaktan korkuyordum, bir süredir bunu bile, düşünmeye maalesef vakit bulamıyorum. Bazı takipçilerimin çok kıymetli "devam" dilekleri ve sırtımdan ittiren elleri, beni yazmaya sürüklüyor ama elim boş geri dönüyorum bilgisayarın karşısından. Bazen çok çok üzülse de, yazamıyormuş insan, ne diyeyim. O zaman, artık bu vicdan azabını bitirme zamanı!

Öncelikle bir kaç ay öncesinden alınan, THY kalitesinde, ortalama bir gidiş-dönüş Barcelona bileti alıyoruz ve buna 750TL veriyoruz. Sonra kisakahvemolasi.blogspot.com 'a giriyoruz, bu tarihler için bize Barcelona'da kiralık ev önermesini istiyoruz veya ortalama bir ev için www.booking.com 'u tarıyoruz. Şık bir daireyi de 4-5gün için 750-1000 TL arasında bir fiyata bulabiliyoruz, ve bunu kaç kişiyseniz aranızda paylaşıyorsunuz.

Sonra pasaport ve vize işlerinizi hallediyorsunuz. (Bu kısım aslında en zoru, daha önce de yazdığım gibi, pasaportunuzun rengi bordoysa, vay halinize...)

Buraya kadar yazdıklarımı tek seferde ödemek zorlu oluyorsa, uçak bileti için taksit imkanı sağlayan siteleri kullanabilirsiniz. Ev için de, kredi kartınızı yurt dışında 100TL üzeri harcamalarınıza taksit sağlayacak şekilde ayarlarsanız, ödeme sırasında bankanız bunu, otomatik olarak 5'e bölecek.

İspanya ve İtalya seyahatleriniz için, en az bir öğünü evde sebze, meyve yiyerek geçirmenizi öneririm. Çünkü sürekli makarna, pizza, tapa (İspanyolların minik mezeleri, genelde ekmeğin üzerine koyulan ufak atıştırmalıklar), bruschetta (ekmeğin üzerine zeytinyağı, domates ve sarımsak koyarak, her yerde farklı şekillerde sunuyorlar) gibi karbonhidrat ağırlıklı beslenmek bir süre sonra insanı mahfediyor. Hatta bende olduğu gibi, kalıcı 4 kiloya da neden oluyor.

Sangria (Meyve ile karıştırılmış Şarap) ve Patatas Bravas (Küp şeklinde kızartılmış patates, sarımsaklı mayonez ile.)

Barcelona, Gaudi'nin şehri. Müthiş mimarın eserlerinin izinden şehri turlamaktan başka çare yok. Çoğu okurun merak ettiği para konusunu hallettiysek, bundan sonra, gezi önerilerinden devam edebiliriz. Şimdi herkes, önce kendisinin, sonra çocuklarının emniyet kemerlerini sıkıca bağlasın!!!