16 Ocak 2012 Pazartesi

Kış Günleri İçin Süper Bir Sıcak Çikolata Tarifi!


Sıcak çikolatayı hiç sevmezdim. Aşırı çikolatalı şeyler zaten genelde bana ağır gelirdi. Ama bu tarif süper, tadı tam kıvamında. Kış günlerinde ufak tenceremde kaynattığım, baharatlarla hazırladığım bu sıcak çikolatayı herkese öneriyorum, tatmak isteyenleri bize de bekliyorum :) Evde hemen şimdi yapmak isteyenlere tarifi veriyorum. 

Bizde nasıl anneanneler-babaanneler hastalanmayalım diye sahlep veya ıhlamur kaynatırlar, bu tarif de aslında Amerika ve Avrupa'daki anneanne - babaannelerin hastalık zamanı torunlarına kaynattıkları sıcak çikolatalardan. İçinde kullanılan baharatlar solunum yolu rahatsızlıklarına ve boğaz ağrılarına iyi geliyor. Prag'da yol çalışması yapan işçilerin, soğuk havada kendilerine sürekli sıcak çikolata kaynattıklarını gördüğümde, kültür farkı işte, bana çok komik gelmişti. Bizde sıcak çikolata, oturmaya gittiğimiz cafe'lerde içilir hatta o bile pek tercih edilmez. Bazen marketlerde kakao tarzı toz sıcak çikolatalar satılır ama hiç almamışımdır. Bu tarifi bir deneyin, sıcak çikolatanın gönlünüzdeki yeri değişebilir.




Sıcak Çikolata:

1 kişi için:

Malzemeler:
- 1 bardak süt
- 10 gr sütlü çikolata
- 10 gr bitter çikolata
- 1 tutam tarçın
- 1 tutam zencefil
- 1 tutam toz kırmızı biber (acı olması daha iyi olur)
- 1 tutam muskat cevizi rendesi (aktarlarda bulabilirsiniz)


Yapılışı:
Hepsini küçük tencerenizde çırpıcı ile iyice çırpın. Fokurdamaya başlayınca bardağınıza koyun. Zevke göre krem şanti, kakao veya kabuk tarçınla süsleyebilirsiniz. Bazı yabancı sitelerde içine marshmallow atanları da gördüm. Muskatın fazlasının uyutucu etkisi oluyor, zencefilin fazlası da tadı çok acı yapıyor. Bu yüzden baharatları tam birer tutam kullanmakta yarar var.





Farklı sıcak çikolata tarifleri keşfetmek isteyenler için:

Tarif www.devletsah.com 'dan alınmıştır.

5 yorum:

Deniz dedi ki...

Benim gibi sıcak çikolata sevmeyen birini bile hayran bıraktı bu tarif. Baharatlar çok yakışıyor. Yalnız miktarlarına dikkat etmek lazım. Fazlası acı olabilir..

Adsız dedi ki...

Nefis......olsada içsem.

Aybike dedi ki...

Super gorunuyor!..Kesinlikle bu haftasonu denenecek :)Keske ofiste de yapabilsek de senin guzel yazilarini okurken yaninda cikolatamizi yudumlasak :)

Murat dedi ki...

Ya, biraraya gelelim hepberaber de icelim derim ben :)

kisakahvemolas dedi ki...

Gelin de yapalım :) Kar manzarası çok güzel, sıcak çikolata içerek hep beraber izlenmesi lazım :)